کلاس آموزش سه تار

خانه کلاس آموزش سه تار

فارغ التحصیلان این دوره قادر خواهند بود با فراگیری تکنیک های مربوطه و اجرای قطعات نوازندگی ساز سه تار ایرانی در، کنسرتهای داخل و خارج از کشور شرکت نمایند، این هنرجویان توانایی اجرای سولو با ارکستر های کوچک، ارکستر مجلسی و ارکستر بزرگ را بدست خواهند آورد.
آموزش سه تار

دوره آموزش سه تار مشتمل بر چند مبحث مهم به شرح زیرمیباشد
که توسط برترین اساتید داشگاهی کشور در آکادمی موسیقی هنر فارابی برگزار میگردد

۱- فراگرفتن تکنیکهای مرتبط با سبکهای مختلف نوازندگی ساز سه تار
۲- فراگیری و اجرای صحیح قطعات موسیقی از لحاظ تیونینگ، ریتم، دینامیک، تمپو آگوگیک، سونوریته و موزیکالیته
۳- فراگیری بیان موسیقیایی و اصول اجرا
۴- کار بروی رپرتوار قطعات ایرانی و جهانی ساز سه تار
۵- فراگیری آداب صحنه و اجرای صحنه ای در سطح کنسرتهای داخل آکادمی ( که برای همه هنرجویان برگزار خواهد گردید ) و کنسرتهای عمومی در تالارهای تهران ( ویژه هنرجویان منتخب آکادمی )
۶- فراگیری شیوه تمرین ذهنی بدون ساز و اجرای خلاق در دوره های ویژه آکادمیک

امتیازات ویژه جهت هنرجویان نوازندگی ساز سه تار

۱- برگزاری مستمر کنسرتهای داخل آکادمی جهت همه هنرجویان
۲- حمایت از هنرجویان مستعد و منتخب جهت کنسرتهای عمومی در تالار های سطح کشور توسط آکادمی موسیقی هنر فارابی
۳- حمایت از هنرجویان مستعد و منتخب جهت تولید آلبوم موسیقی دارای مجوز و معرفی ایشان به جامعه هنری توسط آکادمی موسیقی هنر فارابی
۴- حمایت جهت فعالیت در ارکستر ها و گروه های آکادمی و معرفی به سایر ارکسترها و گروهای موسیقی معتبر کشور
۵- ارائه گواهینامه معتبر توسط اساتید مطرح و شناخته شده آموزشگاه موسیقی هنر فارابی که بعنوان رزومه هنری معتبر تایید بسیار مثبتی در انجام فعالیتهای هنری خواهد داشت.

جهت درخواست مشاوره با اساتید برجسته دانشگاهی آموزشگاه موسیقی هنرفارابی تهران با یکی از شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

۰۲۱-۲۲۹۲۰۸۸۸

۰۲۱-۲۲۹۲۰۸۸۹



    اغلب افراد سه تار را به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین سازهای موسیقی سنتی ایران می‌دانند. سه تار به کمک ناخن نواخته می‌شود و پیدایش این ساز به حدود هزار سال قبل بر می‌گردد. یادگیری این ساز شاید در ابتدا بسیار سخت به نظر برسد اما ساختمان سه تار بسیار واضح و مشخصی است و تسلط اولیه بر این ساز کار ساده‌ای است.

    از آن جایی که قسمت‌هایی از این ساز به روز شده‌ است، ساز و کار آن نیز روان‌تر و بهتر شده. بسیاری از اساتید این ساز را مناسب بانوان می‌دانند، چرا که ظریف است و نگه داشتن آن در دست برای نوازنده‌های خانم آسان تر است.

    امروزه آموزش این ساز در آموزشگاه‌های سه تار موجود در کشور صورت می‌گیرد. بعد از شیوع کرونا کمتر آموزشگاه سه تار در کشور هست که آموزش آنلاین نداشته باشد.
    موسسه آموزش موسیقی هنر فارابی به عنوان یکی از آموزشگاه‌های سه تار برتر در کشور به برگزاری کلاس‌های موسیقی به دو شکل آنلاین و حضوری می‌پردازد.

    در ادامه خواهیم خواند :
    بهترین اساتید سه تار

    ۱۰ بهترین آموزشگاه سه تار در تهران

    امروزه در تهران آموزشگاه‌های سه تار بسیاری راه اندازی شده است و همین مورد کار مخاطب را برای انتخاب یک موسسه موسیقی معتبر و مناسب سخت کرده است. درست است که در تهران آموزشگاه سه تار فراوان است و تعدادی از موسساتی که سه تار تدریس می‌کنند، معتبر هستند.

    اما در صورتی که به دنبال یک آموزشگاه سه تار حرفه‌ای و تخصصی در تهران هستید که از بهترین اساتید در آن استفاده شده باشد، هنر فارابی گزینه مناسبی است. اگر در شمال تهران زندگی می‌کنید و به دنبال آموزشگاه سه تار در آن منطقه از تهران هستید، آموزشگاه موسیقی هنر فارابی بهترین انتخاب ممکن است.

    آموزشگاه سه تار هنر فارابی سال‌های سال است که سابقه فعالیت رسمی در حوزه آموزش تخصصی موسیقی و برگزاری دوره‌های مختلف داشته است و سه تار یکی از ساز‌هایی است که در این موسسه به صورت جدی و حرفه‌ای در تمام سطوح تدریس می‌شود. هنر فارابی را می‌توان از با سابقه ترین آموزشگاه‌های سه تار شمال تهران و آن محدوده دانست.

    آموزشگاه موسیقی هنر فارابی با فعالیت تخصصی در زمینه آموزش حرفه‌ای موسیقی، در این سال‌ها هنرجویان بسیاری را آموزش داده و به دنیای موسیقی ارائه کرده است. تمامی ساز‌ها که شامل ساز‌های ایرانی و ساز‌های غربی یا کلاسیک می‌شوند در این آموزشگاه موسیقی توسط اساتید برجسته به صورت آکادمیک تدریس می‌شوند. سازهای ایرانی و سازهای غربی که در انواع ساز‌های کوبه‌ای، ساز‌های بادی، ساز‌های زهی و ساز‌های کلاویه‌ای هستند بنابر انتخاب و استعداد هنرجو در آموزشگاه موسیقی هنر فارابی به فروش رسانده و تدریس می‌شوند.

    برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره روزها و شهریه کلاس‌های آموزشگاه سه تار هنر فارابی از طریق تلفن‌های موسسه با مشاورین و کارشناسان این مجموعه درتماس باشید.

    بهترین اساتید سه تار

    در این قسمت از مقاله به معرفی بهترین اساتید سه تار در ایران می‌پردازیم.

    میرزا عبدالله فراهانی

    یکی از سرشناس ترین نوازندگان سه تار و تار و از اساتید بزرگ موسیقی ایران، میرزا عبدالله فراهانی است. پدر او نوازنده مشهور و توان مند تار در دوران ناصرالدین شاه بود. میرزا عبدالله علاوه بر سه تار، تار هم به صورت حرفه‌ای می‌نواخت، اما شهرت او بیش تر در سه تار نوازی بود. از شاگردان او می‌توان به مهدی‌قلی هدایت، فرصت شیرازی، ابوالحسن صبا، حسین هنگ‌آفرین، سید حسین خلیفه، مهدی‌خان صلحی، اسماعیل قهرمانی، سید مهدی دبیری و… اشاره کرد.

    استاد ارسلان درگاهی

    استاد ارسلان درگاهی متولد سال ۱۲۸۱ در شهر تهران است. او برای تحصیل به مدرسه کمال الملک رفت و در ۱۵ سالگی نزد درویش خان نوازندگی تار و سه تار را شروع کرد و توانست نشان تبرزین طلایی را از استاد خود دریافت کند.

    ارسلان درگاهی با نواختن تار و سه تار همراه با آواز قمرالملوک شهرت زیادی کسب کرد. او در نوازندگی از نام مستعار امیر ارسلان استفاده می‌کرد. کمی بعد به دلیل این که به سه تار علاقه بیشتری داشت، نوازندگی تار را کنار گذاشت.

    استاد جلال ذوالفنون

    پدرش حبیب ذوالفنون و برادرش محمود ذوالفنون از اولین استادان او در موسیقی بودند. جلال ذوالفنون از سن ۹ تا ۱۸ سالگی در هنرستان موسیقی ملی مشغول تحصیل بود. سپس موسیقی کلاسیک را در دانشگاه تهران درطول ۴ سال دنبال کرد. از اساتید جلال ذوالفنون می‌توان به ارسلان درگاهی، روح اله خالقی، ابوالحسن صبا، جواد معروفی، حسن صبا، موسی معروفی، نورعلی برومند، دکتر مسعودیه، یوسف فروتن، دکتر داریوش صفوت، سعید هرمزی و علیرضا مشایخی اشاره کرد.

    استاد ذوالفنون فعالیت‌های هنری زیاد و ارزشمندی انجام داده است که میان آن‌ها میتوان به فعالیت موسیقایی در سازمان رادیو و تلویزیون، تدریس موسیقی در مقاطع مختلف از مهدکودک و دبستان تا دانشگاه، کنسرت‌های بسیار در داخل و خارج از ایران، تلفیق موسیقی ایرانی با باله‌های اروپایی با همکاری موریس بژاز، برگزاری کنسرت در نیویورک برای معرفی موسیقی ایرانی به دنیا با همکاری موسسه world music institiute، برگزاری کنسرت در سارمان ملل متحد در سال ۱۹۹۴ و تالیف کتاب‌های بسیار در زمینه‌ی موسیقی و آموزش آن، اشاره کرد.

    علی اکبر خان شهنازی

    علی اکبرخان شهنازی از اساتید قدیمی سه تار است و در تدریس موسیقی سنتی ایرانی نیز در دنیا شناخته شده است. او در ابتدا موسیقی را از پدر و عمویش یاد گرفت و سپس برای ادامه آموزش خود نزد درویش خان رفت. او را میتوان تک نواز و هم نواز تار و همچنین آموزگار تار و ردیف‌های سازی به شمار آورد.

    بهترین آثار علی اکبر شهنازی را می‌توان پیش درآمد ابوعطا، تصنیف ابوعطا، رنگ سه گاه و تصنیف چهارگاه دانست. استاد شهنازی شاگردان برجسته‌ای مانند محمدحسن عذاری، رضا وهدانی، هوشنگ ظریف، حبیب اله صالحی، محمدرضا لطفی و داریوش پیرنیاکان را تربیت کرده است.

    آموزشگاه سه تار خصوصی

    آموزشگاه سه تار خصوصی

    در اغلب آموزشگاه‌های سه تار امکان برگزاری کلاس‌های خصوصی وجود دارد. شما می‌توانید در ابتدای ثبت نام در آموزشگاه به مسئولین آموزش عنوان کنید که کلاس خصوصی می‌خواهید. در کلاس‌های خصوصی شما به تنهایی آموزش سه تار می‌بینید و استاد مهارت شما را می‌سنجد.

    با شرکت در کلاس‌های خصوصی آموزشگاه‌های سه تار، استاد به دقت نوازندگی شما و میزان یادگیری‌تان را مورد بررسی قرار می‌دهد و تکالیفی را برای جلسه بعد مشخص می‌کند. با شرکت در کلاس‌های خصوصی نوازندگی سه تار، روند آموزشی شما سریع تر پیش می‌رود. چرا که ممکن است شما مباحثی را سریع تر فرا بگیرید و یا با تمرین بیشتر بتوانید نکات را در زمان کمتری آموزش ببینید.

    آموزشگاه ارزان سه تار در تهران

    بعضی از آموزشگاه‌های سه تار هزینه بالایی را برای کلاس‌های خود در نظر می‌گیرند که پرداخت آن در توان اغلب هنرجویان نیست. اما آموزشگاه‌های سه تاری نیز هستند که قیمت مناسب و معقولی را برای کلاس‌های آموزشی خود مشخص کرده‌اند و هنر فارابی یکی از آن‌ها است.

    هزینه برگزاری کلاس‌های آموزش سه تار به مکان برگزاری کلاس، تبحر استاد و میزان اعتبار موسسه بستگی دارد. البته آموزشگاه سه تار هنر فارابی با این که از بهترین اساتید سه تار تهران استفاده می‌کند، در منطقه خوبی از شهر نیز واقع شده است و اعتبار بالایی نیز دارد، قیمت مناسبی را برای دوره‌های آموزشی خود در نظر گرفته است تا هنرجویان برای دنبال کردن علاقه خود، مشکل مالی نداشته باشند.

    آموزشگاه سه تار در شمال تهران

    اگر در شمال تهران زندگی می‌کنید و به دنبال یک آموزشگاه سه تار معتبر هستید، هنر فارابی گزینه مناسبی است. این مجموعه سالیان سال است که در زمینه آموزش موسیقی در حال فعالیت است و اغلب ساز‌های ایرانی و غربی در هنر فارابی تدریس می‌شوند. در این آموزشگاه بهترین اساتید سه تار تهران گردهم آمده‌اند تا بتوانند آموزشی حرفه‌ای و تخصصی را به هنرآموزان ارائه کنند.

    10 بهترین آموزشگاه سه تار در تهران

    قیمت کلاس سه تار در تهران

    قیمت کلاس‌های سه تار را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص کرد. چرا که در مناطق مختلف تهران، قیمت آموزش سه تار متفاوت است.

    از طرفی هر چه استاد متبحر تر و چیره دست تر باشد، مطمئنا هزینه برگزاری کلاس‌های او نیز بیشتر خواهد بود.

    مربی سه تار خانم

    اساتید سه تار خانم بسیاری در ایران در حال فعالیت هستند که در هنگام ثبت نام در کلاس‌های آموزش سه تار، می‌توانید درخواست کنید که با اساتید خانم کلاس برمیدارید.

    اساتید خانمی که در ایران در حال فعالیت هستند با تمام محدودیت‌های موجود برای بانوان در عرضه هنر، با قدرت برای رسیدن به جایگاه‌های بالا می‌جنگند و اغلب آن‌ها در نوازندگی سه تار بی نظیر هستند.

    نتیجه گیری

    آموزشگاه‌های سه تار بسیاری در تهران وجود دارند و همین مورد پیدا کردن یک آموزشگاه مناسب و معتبر را سخت کرده است.

    آموزشگاه سه تار هنر فارابی سال‌های سال است که در زمینه آموزش موسیقی فعالیت می‌کند و یکی از ساز‌هایی که در این آموزشگاه هنرجویان بسیاری مشتاق به یادگیری آن هستند، سه تار است.

    در هنر فارابی اساتید متبحر و توان مندی به آموزش سه تار می‌پردازند.

    سوالات متداول آموزشگاه سه تار

    آموزشگاه سه تار هنر فارابی سال‌های سال است که سابقه فعالیت رسمی در حوزه آموزش تخصصی موسیقی و برگزاری دوره‌های مختلف داشته است و سه تار یکی از ساز‌هایی است که در این موسسه به صورت جدی و حرفه‌ای در تمام سطوح تدریس می‌شود. هنر فارابی را می‌توان از با سابقه ترین آموزشگاه‌های سه تار شمال تهران و آن محدوده دانست…

    با شرکت در کلاس‌های خصوصی آموزشگاه‌های سه تار،  استاد به دقت نوازندگی شما و میزان یادگیری‌تان را مورد بررسی قرار می‌دهد و تکالیفی را برای جلسه بعد مشخص می‌کند. با شرکت در کلاس‌های خصوصی نوازندگی سه تار، روند آموزشی شما سریع تر پیش می‌رود…

    قیمت کلاس‌های سه تار را نمی‌توان به صورت دقیق مشخص کرد. چرا که در مناطق مختلف تهران، قیمت آموزش سه تار متفاوت است. از طرفی هر چه استاد متبحر تر و چیره دست تر باشد، مطمئنا هزینه برگزاری کلاس‌های او نیز بیشتر خواهد بود…