در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد استودیو در تهران و نکاتی پیرامون این موضوع به شما ارائه دهیم در ادامه همراه ما باشید.

در ادامه خواهیم خواند :
هزینه ظبط صدا در استودیو در تهران

استودیو در تهران

آکادمی موسیقی هنر فارابی در میرداماد یکی از بهترین استودیو در تهران را دارد. تمامی افرادی که به دنبال استودیویی برای ضبط موسیقی خود هستند، می‌توانند از این جا استفاده کنند. استفاده از استودیو موسیقی آکادمی هنر فارابی برای هنرجویان این آکادمی شرایط ویژه‌ای دارد و هنرجویان نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. در ادامه، این استودیو را بیشتر به شما معرفی می‌کنیم.

استودیو رپ در تهران

یکی دیگر از امکاناتی که استودیو هنر فارابی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد، استودیو رپ آن است. استودیو رپ نیز مانند استودیو موسیقی بوده ولی کمی تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند. این استودیو با تجهیزاتی پر شده که برای ضبط موسیقی رپ باشد. اگر که خواننده رپ هستید می‌توانید از استودیو هنر فارابی در میرداماد تهران استفاده کنید. رزرو این استودیو در تهران بسیار ساده بوده و با یک تماس ساده، استودیو در زمان مناسب برای شما رزرو می‌شود.

لیست و اطلاعات کامل استودیوهای تهران

در تهران استودیوهای موسیقی زیادی فعالیت می‌کنند که به خوانندگان و نوازندگان امکان استفاده می‌دهند. آکادمی هنر فارابی نیز یکی از همین استودیوهای تهران در محدوده میرداماد است. این آکادمی در کنار کلاس‌های نوازندگی و خوانندگی که برگزار می‌کند، یک فضای مناسب به عنوان استودیو نیز در اختیار همه قرار می‌دهد. این استودیو می‌تواند کمک بزرگی برای هنرجویان همین آکادمی باشد تا در آینده حرفه موسیقیایی خود را پیشرفت دهند.همچنین، در استودیو هنر فارابی افراد متخصصی در زمینه موسیقی وجود دارند که به شما به عنوان خواننده یا نوازنده کمک می‌کنند تا بهترین ضبط را داشته باشید. تمامی اساتید و کارکنان در آکادمی هنر فارابی تحصیلات آکادمیک موسیقی دارند و می‌توانند بهترین مشاوره‌ها را به شما بدهند. استودیو این مجموعه نیز با تجهیزات و امکاناتی که دارد به یکی از بهترین و درجه‌یک‌ترین استودیو در تهران تبدیل شده است. استفاده از استودیو آکادمی هنر فارابی برای هنرجویان این مجموعه شامل شرایط خاص و ویژه‌ای می‌شود. لیست استودیو خوانندگی در تهران تا به حال لیست دقیق و کاملی از تمام استودیو‌های خوانندگی در تهران به دست نیامده است. چرا که استودیو‌های بسیاری بخصوص در سال‌های اخیر در پایتخت ساخته شده است. اگر به دنبال یک استودیو مناسب هستید که از تجهیزات پیشرفته‌ای در آن استفاده شده باشد، استودیو هنر فارابی گزینه مناسبی است. هنر فارابی سال‌های سال است که در زمینه آموزش موسیقی و سازهای مختلف فعالیت می‌کند. این مجموعه در کنار آموزشگاه و فروشگاه بزرگی که دارد، از چندین استودیو خوانندگی مجهز نیز برخودار است که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود این استودیو‌ها را به صورت تک نفره و یا گروهی اجاره کرده و به ضبط موسیقی و صدای خود با کیفیت بالا بپردازید. در استودیو‌های خوانندگی هنر فارابی افراد متخصص نیز حضور دارند که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

ویژگی‌های استودیو خوانندگی در تهران

به احتمال زیاد شما هم به دنبال استودیو خوانندگی مناسب در تهران گشته‌اید اما با وجود تعداد بیشماری استودیو تنها سردرگم شده‌اید. ما در این قسمت از مقاله به ویژگی‌هایی اشاره می‌کنیم که ممکن است در انتخاب شما تاثیر گذار باشد:

۱ – تجهیزات استودیویی مدرن و کامل: داشتن ست کامل میکروفون‌های مختلف برای ضبط صدای خانم‌ها، ضبط صدای آقایان، گویندگی و دوبلاژ، ساز‌های بادی، سازهای زهی و… از نکاتی است که باید در هنگام انتخاب استودیو خوانندگی در تهران به آن دقت کنید. همچنین دارا بودن سیستم‌های کامپیوتری برای ضبط، مانیتور باندهای حرفه‌ای برای آنالیز صدا، اینترفیس با داینامیک رنج بالا و… نیز باید در انتخاب شما تاثیر گذار باشد.

۲ – آکوستیک مطلوب: آکوستیک به معنای مدیریت اصوات زائدی است که از صدای اصلی ایجاد می‌شوند. فضای آکوستیک صدای اضافی یا به اصطلاح نویز ندارد. در استودیو خوانندگی نیز باید تا حد امکان از اشیایی که باعث انعکاس نامطلوب صدا می‌شوند، استفاده نکرد.

۳ – عایق صوتی: فاکتور بعدی که باید مدنظر داشته باشید، عایق صوتی است. به این شکل که صدا از اتاق ضبط نباید بیرون برود و همچنین صداهای اضافی هم به داخل اتاق ضبط نباید وارد شود. به دلیل حساسیت بالای میکروفن‌های استودیویی، این میکروفون‌ها می‌توانند اصوات بسیار ضعیف را هم ضبط کنند که در صورت عایق نبودن اتاق ضبط، کیفیت ضبط صدا و موسیقی کاهش پیدا می‌کند.

۴ – کارکنان ماهر و آشنا با موسیقی: افرادی که در استودیوهای خوانندگی کار می‌کنند باید با مبانی موسیقی آشنا باشند و اطلاعاتی درباره موسیقی و خوانندگی داشته باشند و تنها آشنایی با نرم افزار‌های ضبط صدا کافی نیست. اطلاعات دقیق و درست درباره صدا و آستانه‌های صوتی می‌تواند هنگام ضبط خیلی کمک کننده باشد و کیفیت صدای ضبط شده را بالا ببرد.

۵ – فضای مناسب: افرادی که در زمینه‌های هنری فعالیت می‌کنند، نیاز به آرامش دارند. ضبط یک دکلمه، نریشن، نوازندگی و همچنین آواز و خوانندگی نیازمند آرامش است. استودیوهایی که فضایی تنگ و تاریک و دلگیر دارند کمی کار هنرمند را سخت می‌کنند. به همین خاطر لازم است تا در هنگام انتخاب استودیو خوانندگی در تهران به فضای استودیو نیز توجه داشته باشید.

۶ – موقعیت شهری مناسب: استودیو‌های خوانندگی مناسب در تهران باید در مناطقی واقع شده باشند که شلوغ نباشد و دسترسی مناسبی داشته باشد. معمولا برای رفتن به استودیو‌هایی که در مرکز شهر تهران هستند باید از حمل نقل عمومی استفاده کرد که جابجایی ساز را سخت می‌کند. همچنین بهتر است به دنبال استودیویی باشید که در نزدیکی محل سکونت شما باشد، تا در وقت و هزینه‌هایتان صرفه جویی شود.

ویژگی های بهترین استودیو موسیقی ایران

یک استودیوی موسیقی مجهز، مملو از انواع دستگاه هایی است که هر کدام دارای کاربردی منحصر به فرد و اختصاصی می باشد. به طور مثال در اتاق کنترل، چندین کامپیوتر وجود دارد که همگی دارای ایستگاه های کاری صوتی دیجیتال برای ضبط ورودی، یکسان سازی و مسترینگ هستند.( DAW به شما امکان ضبط، ویرایش و میکس موسیقی را در رایانه می دهد. حتی گران ترین DAW نیز مقرون به صرفه است).

جالب است بدانید که بهترین استودیو موسیقی در تهران از چندین DAW برای فرآیندهای جداگانه ضبط و مسترینگ موسیقی و سایر مواد قابل ضبط استفاده می کند. کنسول‌های میکس و رایانه‌ها با هدفون‌های باکیفیت همراه هستند تا از ترکیب با کیفیت اطمینان حاصل کنند.

در استودیوی اصلی، اغلب مجموعه‌ای از سازهای مختلف، از جمله پیانو، درام‌ست‌ها و کیبوردهای الکترونیکی وجود دارد. برخی از استودیوها گیتار، بیس و سازهای ارکستر مانند زهی و بادی چوبی برای صدای با کیفیت بهتر در ضبط دارند. پایه های موسیقی، هدفون های با کیفیت بالا، اتصالات الکترونیکی برای ضبط و گوش دادن، صندلی و چهارپایه، معمولا از تجهیزات اصلی بهترین استودیو موسیقی در تهران هستند.

جالب است بدانید که طیف گسترده ای از میکروفون ها در بهترین استودیو موسیقی در تهران و غرفه های ایزوله یافت می شود. علاوه بر این، تعدادی لوازم جانبی هم در غرفه های استودیو اصلی و هم در غرفه های ایزوله یافت می شود، از جمله جعبه های DI، بلندگوهای استودیویی با کیفیت بالا در اندازه های مختلف، پری امپ برای صداها و سازها و تعداد زیادی کابل برای ایجاد اتصالات برقی.

بهترین استودیو در تهران

بهترین استودیو خوانندگی در تهران

یکی از بهترین استودیو‌های خوانندگی در تهران، استودیو هنر فارابی است. این استودیو در شروع كار مانند ساير استوديو‌های موجود در ايران كه تعدادشان بسيار محدود بود از همان تجهيزات ابتدايی برای ضبط صدا استفاده می‌كرد ولی به مرور زمان با بیشتر شدن فعالیت هنرمندان و سرمایه گذاری‌های بیشتر، پيشرفته ترين تجهيزات ضبط صدا از کشورهای خارجی خریداری شد و به تجهیزات استودیو هنر فارابی اضافه شد. در مدت زمان فعالیت این استودیو آثار هنري و به ياد ماندني بسیاری براي موسيقی ايران به ارمغان آورده شده است.

شرایط ضبط در استودیو

برای استفاده از امکانات استودیو و ضبط موسیقی در استودیو آکادمی هنر فارابی باید از قبل برخی موارد را در نظر داشته باشید. باید قبل از رزرو استودیو در تهران به ساعت آن توجه کنید، اگر که برای ضبط استودیو را می‌خواهید؛ بهترین زمان بین ظهر تا عصر است. زیرا معمولاً در ساعات اولیه صبح ماهیچه حجره و تارهای صوتی بسته است.

ولی ظهر تا عصر بهترین صدا از حنجره خارج می‌شود. همین‌طور، اگر تصمیم دارید که بعد از ناهار، ضبط موسیقی را انجام دهید، بهتر است ناهاری سبک میل کنید. مصرف غذاهای چرب، کافئین زیاد، خوردنی‌های ترش یا شیرین و استعمال دخانیات روی حنجره تأثیر بدی می‌گذارد. به همین دلیل نباید مصرف شوند.

قبل از آمدن به استودیو حتماً یک بطری آب معدنی ولرم همراه خود داشته باشید. قبل از رزرو و آمدن به استودیو به اندازه کافی تمرین کنید تا برای ضبط آماده باشید. خواب کافی و عدم استرس در هنگام ضبط از دیگر شرایطی است که قبل از حضور در استودیو باید رعایت کنید.

اصول طراحی استودیو موسیقی

در طراحی یک استودیو موسیقی باید اصولی مانند ابعاد، تجهیزات آن و دید مناسب در استودیو رعایت شود. ابعاد یک استودیو در تهران باید معمولاً بین ۴۰ تا ۵۰ متر باشد.

در این صورت ۲۰ متر به اتاق ضبط و ۲۰ متر به اتاق نظارت تعلق می‌گیرد. تجهیزات نیز باید از به‌روزترین و کامل‌ترین تجهیزات موسیقیایی و ضبط صدا باشد. استفاده نکردن از دستگاه‌های به‌روز ممکن است نتیجه نهایی ضبط صدا در استودیو را پایین بیاورد.

در نهایت، دید مناسب یکی از اصول طراحی استودیو موسیقی است. یعنی ابعاد یک استودیو نباید به قدری کم بوده که مانع از دید مناسب نسبت به داخل اتاق ضبط باشد. البته باید بدانید که بیش از حد بزرگ بودن استودیو روی نتیجه نهایی ضبط موسیقی تأثیر می‌گذارد و نتیجه مثبتی ندارد.

برنامه استودیو خوانندگی در تهران

برنامه‌ها و نرم افزارهای بسیاری در حال حاضر در فضای وب موجود هستند که می‌توانید برای ضبط صدای خود از آن‌ها استفاده کنید. اما لازم به ذکر است که این نرم افزارها اغلب برای ضبط پادکست مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای ضبط موسیقی و یا خوانندگی مناسب نیستند. اگر به دنبال ضبط صدا و موسیقی خود با بهترین کیفیت ممکن هستید، توصیه می‌شود به استودیوهای خوانندگی مراجعه کنید.

شاید تا چند سال پیش خوانندگی و ضبط آهنگ برای خیلی ها که بودجه ی کافی برای این کار نداشتند فقط یک رویا به شمار می آمد
و تنها کسانی که واقعا در هنر آوازخوانی قدرتمند بودند
و یا از لحاظ مادی در وضعیت خوبی به سر می بردند مورد حمایت شرکت های تولید موسیقی قرار میگرفتند.
اما هم اکنون همه چیز تغییر کرده
و هر هنرجوی آموزشگاه خوانندگی با بودجه ی نه چندان زیاد و‌ با کمی استعداد و ذوق و خلاقیت میتواند کار تولید کند
و چه بسا کسانی که با امکانات بسیار اندک کارهای ماندگار و زیبایی تولید کرده اند.
در این مقاله وسایل مورد نیاز برای یک استودیو خانگی را برای شما خواهیم گفت.

به عقیده ی اساتید کلاس موسیقی مهم ترین قسمت یک استودیو خانگی که بدون داشتن آن کاری تولید نمشود کامپیوتر یا همان سیستم است.
این نکته را در نظر داشته باشید که کامپیوترهای خانگی از لپ تاب ها برای اهنگسازی قدرتمند تر و قوی تر هستند.
پس توصیه میشود اگر قصد تهیه سیستمی برای کار اهنگسازی دارید تا حد امکان از سیستم های خانگی استفاده کنید
و بعد از آن لپ تاپ در درجه ی دوم قرار دارد.

کامپیوتر استودیو خانگی از دیدگاه اساتید آموزشگاه موسیقی شمال تهران

در یک سیستم آهنگسازی سه قطعه نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند:

۱-رم(RAM):

در کار آهنگسازی و تنظیم میتوان گفت پردازش نرم افزار میزبان و وی اس تی ها بر عهده ی رم کامپیوتر هست. هر وی اس تی پس از اجرا در نرم افزار میزبان فضایی از رم را اشغال میکند که فضای اشغال شده بستگی به کیفیت و سنگین بودن آن وی اس تی دارد. در حال حاضر برای تولید یک کار حرفه ای و استاندارد ۸ گیگابایت رم لازم است . البته با رم ۴ گیگابایت هم میشود کارهای استانداردی تولید کرد. پس ما به شما رم ۴ گیگابایت به بالا را توصیه میکنیم ولی تا حد امکان رم را ۸ گیگابایت انتخاب کنید تا به مشکل بر نخورید.

۲-قطعه ی بعدی سی پی یو(CPU):

تمام بار میکس و مستر و بارگذاری پلاگین ها روی دوش این قطعه است. بازکردن تعداد زیادی پلاگین و کلا انجام عملیات میکس و مستر نیازمند سی پی یویی قدرتمند است. ما به شما پیشنهاد میکنیم در صورت داشتن بودجه ی کافی مدل intel corei5 یا بالاتر را تهیه کنید . در بعضی پروژه ها به دلیل سنگینی کار میکس و‌مستر و تعداد خیلی زیاد پلاگین ها هر ۴ هسته ی این سی پی یوی قدرتمند زیر فشار۸۰ تا ۹۰ در صد قرار میگیرد . اما اگر بودجه ی کافی ندارید میتوانید روی سی پی یوی intel corei3 هم حساب باز کنید.

۳-هارد(HDD):

برای کار اهنگسازی من به شما حداقل هارد با ظریفیت ۱ ترابایت رو‌پیشنهاد میکنیم . به این دلیل که قرار است داخل این هارد تمام وی اس تی ها و پلاگین های شما نصب و ذخیره شود و به مرور به تعداد وی اس تی های شما اضافه میشود. پس به فکر هاردی زیر ۱ ترابایت نباشید ولی میتواند برای ظرفیت های بالاتر از ۱ ترابایت هم تصمیم گیری کنید. برای نتیجه گیری مطلوب و داشتن خداکثر سرعت پیشنهاد می شود هارد SSD پرسرعت جداگانه خریداری کنید و ویندوز را روی آن نصب کنید . این نکته تاثبر چشمگیری روی سرعت سیستم شما خواهد داشت

۴-گرافیک:

نقش بسیار کم رنگی را در کار اهنگسازی ایفا میکند . اما این را بدانید برای نمایش وی اس تی ها و پلاگین های این روزها که کمی به سمت گرافیکی شدن رفته اند . حتما به یک گرافیک جداگانه ولی ارزان قیمت نیاز دارید.

شرایط ظبط صدا در استودیو در تهران

هزینه ضبط صدا در استودیو

هزینه رزرو استودیو در تهران بسته به میزان زمان استفاده از استودیو دارد. استودیو آکادمی موسیقی هنر فارابی با توجه به امکاناتی که در اختیار خوانندگان و نوازندگان می‌گذارد، هزینه مناسبی را دریافت می‌کند.

هزینه این استودیو نسبت به دیگر استودیوهای واقع در تهران بسیار مناسب‌تر است.

قیمت استودیو خوانندگی در تهران

قیمت ضبط صدا و موسیقی در استودیو‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به نوع ضبط و کیفیت آن قیمت اجاره هر استودیو نیز فرق می‌کند. برای مثال بعضی از استودیو‌ها دارای Dead Room بزرگ هستند که برای ضبط ارکستر و گروه کر مناسب است.

معمولا هزینه تنظیم و میکس و مسترینگ نیز جدا گرفته می‌شود. به صورت کلی هزینه ضبط موسیقی در یک استودیو معمولی از ساعتی ۶۰ هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به کیفیت بیشتر و تجهیزات مدرن تر استودیو، این قیمت افزایش پیدا می‌کند.

اجاره استودیو موسیقی در تهران

اجاره و رزرو استودیو در تهران به صورت ساعتی است. استودیو آکادمی هنر فارابی نیز به طور ساعتی استودیو را در اختیار خوانندگان و نوازندگان محترم قرار می‌دهد. همچنین، پرسنلی متخصص در زمینه موسیقی در این استودیو حضور دارند که می‌توانند شما را به درستی راهنمایی کنند.

استودیو ضبط پادکست در تهران

تخصص ضبط استودیویی نه تنها به دانش عمیق DAW و نرم افزار ضبط نیاز دارد، بلکه به انطباق ایستا از فضاهای خاص برای ضبط صدای با کیفیت بالا نیز، نیاز خواهد داشت.

این با چالش های منحصر به فرد خود همراه است زیرا فضاهای کمی، به طور کامل برای ضبط پادکست، طراحی و بهینه شده اند. این فضاها باید به طور ویژه با هدف مورد نظر تطبیق داده شوند و افراد حرفه ای ضبط استودیو باید حداقل دانش کافی در مورد آکوستیک و محدودیت های فضایی هنگام کار برای تطبیق فضاها با انواع صداها را داشته باشند.

همانطور که می دانید حرفه موسیقی بسیار متنوع است و تعداد زیادی مسیر برای ورود به این حرفه جذاب در دسترس است. آنچه که از همه مهتر به نظر می رسد، این است که با کسب مهارت و مراجعه به بهترین استودیو موسیقی در تهران، در این حرفه بدرخشید.

روند تولید و مهندسی صدا در آموزشگاه موسیقی هنر فارابی ، بر اساس تکنیک های کاملا تخصصی انجام می گیرد و خروجی کار، قطعا مورد تایید خواهد بود. در پایان همکاری با آموزشگاه موسیقی هنر فارابی ، مجموعه ای از بهترین کارهای خود را تا به امروز، ارائه خواهید داد.

استودیو موسیقی در تهران

آموزشگاه موسیقی هنر فارابی با داشتن سال ها تجربه در رابطه با آموزش موسیقی به صورت حرفه ای و کشف استعداد در زمینه های مختلف موسیقی اعم از خوانندگی ، آهنگسازی و نوازندگی آماده ارائه خدمات آموزشی به هنرجویان عزیز می باشد. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند :

۰۲۱۲۲۹۲۰۸۸۸
۰۲۱۲۲۹۲۰۸۸۹
۰۹۳۳۵۶۰۶۰۶۶

برای اطلاع از سایر خدمات آموزشی و ارتباط با ما به آدرس اینترنتی www.honarefarabi.com مراجعه فرمایید.

همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید

آدرس: میرداماد،میدان محسنی، خیابان شاه نظری، پلاک ۳۱ (۲۰۰متر پایینتر از میدان محسنی بین کوچه نازآفرین و ابن سینا) طبقه سوم

در آخر

آکادمی موسیقی هنر فارابی نه تنها بهترین اساتید را آموزش انواع ساز در اختیار دارد. بلکه امکاناتی مانند استودیو موسیقی را هم در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌دهد. این استودیو موسیقی یکی از بهترین استودیوها در تهران است.

سوالات متداول استودیو در تهران

یکی دیگر از امکاناتی که استودیو هنر فارابی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد، استودیو رپ آن است. استودیو رپ نیز مانند استودیو موسیقی بوده ولی کمی تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند. این استودیو با تجهیزاتی پر شده که برای ضبط موسیقی رپ باشد. اگر که خواننده رپ هستید می‌توانید از استودیو هنر فارابی در میرداماد تهران استفاده کنید

4 دیدگاه. ثبت دیدگاه

متین فلاح
21 مرداد 1399 8:37 ق.ظ

الان بخوام حداقل هایی که شما گفتید بخرم قیمتش چقد میشه ؟ واگه ممکنه یه سیستم خوب بهم معرفی کنید

با سلام . جهت دریافت مشاوره با شماره ۰۹۳۳۵۶۰۶۰۶۶ تماس حاصل فرمایید .

sedabardaran.com
12 بهمن 1399 11:42 ب.ظ

Awⅼi bood

ممنون از حسن نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *