در این نوشته سعی می‌کنیم توضیحات لازم درخصوص آموزش آنلاین ویولن را در اختیار شما قراردهیم. به علاوه چالش‌های موجود در مسیر یادگیری و آموزش آنلاین ویولون را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا درباره آموزش آنلاین ویولن بیشتر صحبت کنیم.

ویدئو های هنرفارابی

آموزش ویولن

کنسرت های عمومی و بین المللی

آموزش ویولن

کنسرت های هنرجویی

در ادامه خواهیم خواند :
آموزش ویولن از مبتدی تا پیشرفته2

خلاصه ای درمورد آموزش آنلاین ویولون

شاید تا چندسال پیش با دیدن تیتر آموزش آنلاین ویولن تعجب می‌کردیم، یا اساسا یادگیری آنلاین سازی به پیشرفتگی ویولون به نظرمان غیر ممکن بود. اما امروزه با نفوذ تکنولوژی در زندگی روزمره ما، آموزش آنلاین و بطور ویژه، آموزش آنلاین موسیقی امری متداول است. حالا دیگر ما شاهد برگزاری انواع کلاس‌های مجازی و دوره‌های آنلاین آموزشی برای انواع ساز و در سطوح مختلف هستیم.

آیا یادگیری ویولن سخت است؟ 

اولین سوالی که ذهن علاقه‌مندان به یادگیری ویولن را مشغول می‌کند، میزان سختی آن است. شاید شما هم درباره سختی نواختن ساز ویولن شنیده و چه بسا به همین دلیل از یادگیری آن منصرف شده‌باشید. اما آیا واقعا ویولون ساز سختی است و یادگیری آن برای همه ممکن نیست؟

در جواب این سوال باید گفت که عوامل متعددی در یادگیری ویولون موثر هستند. استعداد و توانایی های ذاتی افراد، پیشینه آشنایی با سایر سازها، میزان وقتی که افراد برای تمرین صرف می کنند، همگی در سرعت یادگیری این ساز تاثیر دارند.

به هرحال باید بدانید که ویولن ساز یک‌شبه نیست و برای آموزش آن نیاز به تمرین مداوم خواهید داشت. قطعا در اوایل تمرین نمی‌توانید صدایی مانند آن‌چه در ارکسترهای حرفه‌ای می‌شنوید ایجاد کنید. اما آن‌چه اهمیت دارد، از دست ندادن امید و تمرین مستمر است.

 

آموزش آنلاین ویولن از مبتدی تا پیشرفته

همانطور که پیش‌تر گفتیم، امروزه بخش عمده زندگی ما با دنیای دیجیتال عجین شده‌است. یکی از استفاده‌های ما از اینترنت، مربوط به آموزش‌های آنلاین است. این نوع آموزش‌ها که به شیوه‌های مختلف در دسترس هستند، امروزه و به ویژه در ایام درگیری جهانی با ویروس کرونا طرفداران بیشماری پیدا کرده‌اند.

هرچند ممکن است در نگاه اول غیرممکن به‌نظر برسد، اما این روزها برگزاری کلاس آنلاین آموزشی سازهای مختلف کاملاً رایج است. این شیوه، حتی درباره سازی مانند ویولن، که به عقیده بسیاری در جمله دشوارترین سازها قرار دارد، بطور گسترده اجرا می‌شود. به همین جهت، ما شاهد ارائه آموزش آنلاین ویولون از سوی آموزشگاه‌ها و اساتید مختلف هستیم.

این دوره‌ها به اشکال گوناگون و در سطوح مبتدی تا پیشرفته به هنرجویان ارائه می‌شود. به اینصورت، هنرجویان مشتاق به یادگیری ویولن، آموزش این ساز را با شیوه‌ای نسبتا نوین تجربه می‌کنند. در این شیوه آموزشی، بسیاری از محدودیت‌های شیوه آموزش حضوری برطرف شده‌است. به همین دلیل، چه بسا در بسیاری از موارد نتیجه و خروجی کلاس آنلاین نسبت به کلاس حضوری، راضی‌کننده تر باشد.

آیا آموزش آنلاین ویولون برای یادگیری می تواند روش خوبی باشد؟

با یک بررسی ساده و به اصطلاح سبک و سنگین کردن شرایط، مزایای فراوانی برای استفاده از آموزش آنلاین ویولن به ذهن می‌رسد. البته این شیوه ممکن است معایب مخصوص به خود را نیز، داشته‌باشد. اما نکات مثبت آن به اندازه‌ای وسوسه‌انگیز هستند که افراد، حتی با وجود امکان آموزش حضوری، شرکت در کلاس آنلاین را انتخاب می‌کنند.

آموزش ویولن از مبتدی تا پیشرفته1

مزایای شرکت در کلاس آموزش آنلاین ویولون

با شرکت در کلاس آموزش آنلاین ویولون، هنرجویان می‌توانند بدون محدودیت مکانی، از کلاس استاد انتخابی خود استفاده کنند. به علاوه محدودیتی در روز و ساعت برگزاری کلاس وجود ندارد و استاد و هنرجو، نسبت به زمان آزاد خود آن‌را تعیین می‌کنند.

همچنین محدودیتی برای مسافرت‌های کوتاه یا حتی بلندمدت استاد و هنرجو وجود ندارد. آن‌ها از هر نقطه جهان می‌توانند کلاس را برگزار کنند.

نکته مهم دیگر و شاید بهترین و مفیدترین ویژگی آموزش آنلاین ویولن، قابلیت ضبط کلاس و بازدید چندین‌باره آن است. با این امکان، گویا استاد چندین بار آموزش را برای هنرجو تکرار کرده‌است که می‌تواند در امر یادگیری بسیار موثر باشد.

معایب شرکت در کلاس آنلاین ویولون

در کنار محاسنی که در بالا ذکر شد، کلاس آنلاین ویولون ممکن است مشکلاتی نیز داشته‌باشد. برای مثال کندی سرعت اینترنت یا قطع آن، برگزاری کلاس را مختل می‌کند.

همچنین ممکن است آموزش بعضی نکات فیزیکی به صورت آنلاین و غیر حضوری، کمی سخت باشد. علاوه براین، ممکن است به دلیل عدم وجود برخورد حضوری، رابطه استاد و هنرجو تا حدودی سرد و میزان تعامل کم باشد.

آموزش ویولن کلاسیک

ساز ویولن یکی از اصلی‌ترین اجزای موسیقی کلاسیک غربی است. در آموزش آنلاین ویولون کلاسیک، هنرجویان علاوه بر شیوه معمول نواختن ساز، تکنیک‌های مخصوص به این سبک را نیز فرا می‌گیرند. تکنیک‌هایی مانند ایجاد لرزش در سیم ویولن و یا نواختن ساز با انگشتان بدون استفاده از آرشه در سبک کلاسیک ویولن آموزش داده می‌شود.

آموزش ویولن خارجی

موسیقی‌های خارجی اجرا شده با ویولن، طیف وسیعی از سبک‌های موسیقی را شامل می‌شود. پاپ، جاز، بلوز، کانتری و سایر سبک‌ها با ویولن قابل اجرا هستند. در آموزش آنلاین ویولون خارجی موارد مختلفی نظیر طرز ایستادن، نحوه قراردادن دست‌ها و انگشتان، شیوه نگه داشتن ویولن و زاویه آن با بدن، آموزش داده می‌شود.

هزینه آموزش آنلاین ویولن

به عنوان یک هنرجوی آموزش ویولن، قطعاً یکی از فاکتورهای‌ مهم در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب کلاس مناسب، هزینه آن است. هزینه شرکت در کلاس‌های آموزش آنلاین ویولن به موارد مختلفی بستگی دارد.

میزان تجربه استاد، سطح آموزشی، آموزشگاه انتخابی و اعتبار مدرک آن، خصوصی یا گروهی بودن، همگی در میزان هزینه کلاس موثر هستند.

اما آن‌چه که می‌توان از آن اطمینان داشت این است که هزینه شرکت در کلاس‌های آنلاین نسبت به حضوری، کمتر است. به علاوه به دلیل حذف هزینه ایاب و ذهاب، آموزش آنلاین ویولن نسبت به آموزش حضوری آن مقرون به صرفه‌تر است.

چند توصیه مهم برای شرکت در کلاس آنلاین ویولن

هنگام شرکت در کلاس آموزش آنلاین ویولون، با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید کیفیت استفاده از کلاس را ارتقاء دهید. با رعایت این نکات، بسیاری از مشکلات برگزاری کلاس آنلاین موسیقی برطرف می‌شوند.

1. در یک مکان ساکت و بی سروصدا باشید.

2. در مکانی خلوت و کم رفت آمد و بدون ایجاد حواس پرتی باشید.

3. درصورت امکان از لپ تاپ به جای موبایل و تبلت استفاده کنید.

4. لپ تاپ خود را به جریان برق متصل نگه دارید تا از اتمام باطری جلوگیری شود.

5. در هنگام برگزاری کلاس، از خط اینترنت استفاده دیگری نکنید.

6. در یک مکان کاملا روشن قرار بگیرید تا بهترین کیفیت تصویر ایجاد شود.

7. تمام وسایل مورد نیاز را در دسترس داشته‌باشید.

آموزش ویولن از مبتدی تا پیشرفته3

آموزشگاه ویولن در شمال تهران

دغدغه انتخاب آموزشگاه ویولن با کیفیت مناسب، همواره ذهن هنرجویان را به خود مشغول کرده‌است.

آموزشگاه موسیقی هنر فارابی، با ارائه کامل‌ترین خدمات آموزش موسیقی، می‌تواند بهترین انتخاب شما برای آموزشگاه ویولن در شمال تهران باشد این آموزشگاه دوره‌های آموزش آنلاین ویولن را با استفاده از اساتید مجرب و حرفه‌ای برگزار می‌کند.

آموزش آنلاین ویولن در تهران

آموزشگاه موسیقی هنر فارابی با داشتن سال ها تجربه در رابطه با آموزش موسیقی به صورت حرفه ای و کشف استعداد در زمینه های مختلف موسیقی اعم از خوانندگی ، آهنگسازی و نوازندگی آماده ارائه خدمات آموزشی به هنرجویان عزیز می باشد. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند :

۰۲۱۲۲۹۲۰۸۸۸
۰۲۱۲۲۹۲۰۸۸۹
۰۹۳۳۵۶۰۶۰۶۶

برای اطلاع از سایر خدمات آموزشی و ارتباط با ما به آدرس اینترنتی www.honarefarabi.com مراجعه فرمایید.

همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید

آدرس: میرداماد،میدان محسنی، خیابان شاه نظری، پلاک ۳۱ (۲۰۰متر پایینتر از میدان محسنی بین کوچه نازآفرین و ابن سینا) طبقه سوم

سوالات متداول آموزش آنلاین ویولن

در جواب این سوال باید گفت که عوامل متعددی در یادگیری ویولن موثر هستند. استعداد و توانایی های ذاتی افراد، پیشینه آشنایی با سایر سازها، میزان وقتی که افراد برای تمرین صرف می کنند، همگی در سرعت یادگیری این ساز تاثیر دارند…

با شرکت در کلاس آموزش آنلاین ویولن، هنرجویان می‌توانند بدون محدودیت مکانی، از کلاس استاد انتخابی خود استفاده کنند. به علاوه محدودیتی در روز و ساعت برگزاری کلاس وجود ندارد و استاد و هنرجو، نسبت به زمان آزاد خود آن‌را تعیین می‌کنند…

در کنار محاسنی که در بالا ذکر شد، کلاس آنلاین ویولن ممکن است مشکلاتی نیز داشته‌باشد. برای مثال کندی سرعت اینترنت یا قطع آن، برگزاری کلاس را مختل می‌کند. همچنین ممکن است آموزش بعضی نکات فیزیکی به صورت آنلاین و غیر حضوری، کمی سخت باشد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *