کلاس آموزش درام

خانه کلاس آموزش درام

ویدئو کنسرت های عمومی هنرفارابی

اجرای هنرجوهای هنرفارابی

استدیو هنر فارابی

فارغ التحصیلان این دوره قادر خواهند بود با فراگیری تکنیک های مربوطه و اجرای قطعات نوازندگی ساز درام ایرانی و خارجی در، کنسرتهای داخل و خارج از کشور شرکت نمایند، این هنرجویان توانایی اجرای سولو با ارکستر های کوچک، ارکستر مجلسی و ارکستر بزرگ را بدست خواهند آورد.

دوره آموزش درام مشتمل بر چند مبحث مهم به شرح زیرمیباشد
که توسط برترین اساتید داشگاهی کشور در آکادمی موسیقی هنر فارابی برگزار میگردد

۱- فراگرفتن تکنیکهای مرتبط با سبکهای مختلف نوازندگی ساز درام
۲- فراگیری و اجرای صحیح قطعات موسیقی از لحاظ تیونینگ، ریتم، دینامیک، تمپو آگوگیک، سونوریته و موزیکالیته
۳- فراگیری بیان موسیقیایی و اصول اجرا
۴- کار بروی رپرتوار قطعات ایرانی و جهانی ساز درام
۵- فراگیری آداب صحنه و اجرای صحنه ای در سطح کنسرتهای داخل آکادمی ( که برای همه هنرجویان برگزار خواهد گردید ) و کنسرتهای عمومی در تالارهای تهران ( ویژه هنرجویان منتخب آکادمی )
۶- فراگیری شیوه تمرین ذهنی بدون ساز و اجرای خلاق در دوره های ویژه آکادمیک

امتیازات ویژه جهت هنرجویان نوازندگی ساز درام

۱- برگزاری مستمر کنسرتهای داخل آکادمی جهت همه هنرجویان
۲- حمایت از هنرجویان مستعد و منتخب جهت کنسرتهای عمومی در تالار های سطح کشور توسط آکادمی موسیقی هنر فارابی
۳- حمایت از هنرجویان مستعد و منتخب جهت تولید آلبوم موسیقی دارای مجوز و معرفی ایشان به جامعه هنری توسط آموزشگاه موسیقی هنر فارابی
۴- حمایت جهت فعالیت در ارکستر ها و گروه های آکادمی و معرفی به سایر ارکسترها و گروهای موسیقی معتبر کشور
۵- ارائه گواهینامه معتبر توسط اساتید مطرح و شناخته شده آکادمی موسیقی هنر فارابی که بعنوان رزومه هنری معتبر تایید بسیار مثبتی در انجام فعالیتهای هنری خواهد داشت.

جهت درخواست مشاوره با اساتید برجسته دانشگاهی آموزشگاه موسیقی هنرفارابی تهران با یکی از شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

۰۲۱-۲۲۹۲۰۸۸۸

۰۲۱-۲۲۹۲۰۸۸۹


    بنر تماس با ما هنر فارابی

    آموزش درام

    آموزش درام یکی دیگر از خدمات آکادمی موسیقی هنر فارابی است. درامز یکی از سازهای خاص در بین هنرجویان است و تعداد کمی از افراد به یادگیری این ساز علاقه‌مند هستند.
    در این مقاله، شما را کمی با ساز درام و نحوه یادگیری آن در آکادمی موسیقی هنر فارابی آشنا می‌کنیم.

    آشنایی کامل با درام

    ساز درام Drum یا درامز شامل مجموعه‌ای از سازهای کوبه‌ای هستند که یک ساز کامل را تشکیل می‌دهند. درام به معنای طبل است که در زبان انگلیسی به آن Drum Kit می‌گویند. همان‌طور که از نام انگلیسی این ساز پیدا است، تمامی اجزای ساز یک واحد مستقلی را تشکیل می‌دهد که آن ساز درامز است.

    اجزای این ساز شامل طبل، سنج و سازهای کوبه‌ای است. نحوه نواختن ساز درامز همراه با چوب و پدال‌هایی امکان‌پذیر است که در قسمت پایینی ساز قرار دارند. کاربرد دارم بیشتر در موسیقی جاز، راک، پاپ و بلوز است و به نوازنده آن درامر گفته می‌شود.

    ۱۰ سؤال متداول در زمینه آموزش درام

    در ادامه به برخی از سؤالات متداول هنرجویان ساز درامز می‌پردازیم تا شاید شما هم به یادگیری این ساز علاقه‌مند شوید.

    ۱) چگونه یادگیری ساز درام را شروع کنیم؟

    برای شروع یادگیری ساز درام، قدم اول اطمینان از علاقه هنرجو نسبت به ساز است. بهتر است قبل از شروع، یک مشاوره با استاد ساز درام مورد نظر خود داشته باشید. در این جلسه با ساز آشنا شده و نحوه نواختن آن را ببینید. حالا که از علاقه خود مطمئن شدید، می‌توانید ساز دارمز خود را تهیه کرده و به کلاس‌های آموزشی بروید.

    ۲) یادگیری درامز سخت است؟

    به طور کلی، یادگیری موسیقی بستگی به میزان علاقه و پشتکار هنرجو دارد و نمی‌توان قطعی گفت که یادگیری آن سخت است.

    ۳) روش‌های تدریس ساز درام چیست؟

    آموزش درام به دو روش آکوستیک و وی درام انجام می‌شود. درام آکوستیک به کمک چوب و پدال‌های ساز صورت می‌گیرد و وی درام هم به صورت دیجیتال است. وی درام به همراه آمپلی‌فایر اجرا شده و امکان تنظیم صدا هم دارد.

    ۴) در چه سنی یادگیری درام را شروع کنیم؟

    نواختن ساز درام به سلامت دست و پا نیاز دارد. بهترین زمان برای یادگیری این ساز، سنین ۶ یا ۷ سال است. البته در سنین بالاتر هم می‌توان آموزش درام را شروع کرد.

    ۵) کتاب‌های آموزشی ساز درامز چیست؟

    کتاب‌ها و منابع متنوعی برای یادگیری ساز درامز وجود دارد. انتخاب این منابع بستگی به سبک آموزشی که شما انتخاب کرده‌اید، دارد. همچنین، استاد مورد نظر شما این منابع را به شما معرفی می‌کند.

    ۶) چند ساعت در روز برای تمرین ساز درام نیاز است؟

    به طور کلی، یادگیری موسیقی به تمرین مستمر نیاز دارد. پس بهتر است روزانه به مدت ۱ ساعت تمرین کنید.

    ۷) آموزش درام به چه شرایط و لوازمی نیاز دارد؟

    بعد از انتخاب استاد، باید ساز درامز خود را همراه با کتاب و لوازم جانبی آن تهیه کنید.

    ۸) ساز درام را در چه مدت می‌توان یاد گرفت؟

    مدت زمان یادگیری یک ساز بستگی به تمرینات مستمر، پشتکار و علاقه هنرجو دارد. ولی به طور متوسط، یادگیری ساز درامز به مدت ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد. بعد از این مدت معمولاً هنرجو یک تسلط نسبی روی ساز پیدا کرده است.

    ۹) تهیه ساز درام چگونه است؟

    قبل از خریداری ساز درام، بهتر است استاد مورد نظر خود را برای آموزش پیدا کنید. برای خرید ساز هم با او مشورت کرده تا ساز را از یک جای معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید.

    ۱۰) کلاس‌های آموزش درام چند جلسه در هفته است؟

    معمولاً کلاس‌های موسیقی یک جلسه در هفته هستند. زمان این کلاس‌ها بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است. البته بسته به نوع کلاس این زمان‌بندی تغییر می‌کند.

    آموزش نواختن درام

    آشنایی با ساز درام

    ساز درام دارای اجزایی است که این اجزا شامل:

    • سنج چینی China Cymbal

    • سنج اسپلش Splash Cymbal

    • سنج راید Ride Cymbal

    • سنج کراش Crash Cymbal

    • تام تام Tom tom Drum

    • جفت سنج Hi-hat

    • طبل کوچک Snare Drum

    • طبل بزرگ Bass Drum

    • طبل فلور Floor Drum

    درام برقی

    از آن جایی که در کیت درام آکوستیک امکان تنظیم صدا وجود ندارد، ممکن است تمرین کردن برایتان سخت باشد. زیرا صدای تولید شده از این ساز بسیار زیاد است و برای تمرین در آپارتمان و محله‌های ساکت مناسب نیست. ولی کیت درام دیجیتال به دلیل اتصال به آمپلی‌فایر، امکان تنظیم صدا دارد. البته این نوع درام هم صدا از خود تولید می‌کند ولی به اندازه صدای تولید شده از درام آکوستیک نیست.

    قیمت ساز درام

    قیمت ساز درام به برند و مدل آن بستگی دارد و بازه قیمتی ساز درامز بسیار متغیر است. البته اگر قصد خریداری یک ساز درام ارزان قیمت را دارید، می‌توانید ساز درام دست دوم بخرید. توجه کنید که ساز خریداری شده، خیلی کار کرده نباشد و برای تمرینات شما مناسب باشد.

    چگونه یک درامر حرفه‌ای شویم؟

    برای تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه‌ای ساز درام، باید پشتکار و تمرینات مستمری داشته باشید. یادگیری موسیقی نیاز به صبر و تلاش دارد. پس نباید انتظار داشته باشید که در یک روز بتوانید ساز را بنوازید. آموزش درام شامل تمریناتی است که باید روزانه تکرار شود تا هنرجو آن را از بر شود.

    آشنایی با انواع طبل‌های درام

    هر ساز درام دارای سه طبل است که هر کدام کارایی متفاوتی در نواختن و آموزش درام دارند. در ادامه به انواع این طبل‌ها می‌پردازیم.

    • طبل بزرگ: بزرگ‌ترین طبل در ساز درام با کوکی بم است که وظیفه اجرای ضربات قوی را بر عهده دارد.

    • طبل کوچک: این طبل ارتفاع کمی دارد و با ضربه چوب، صدایی تیر می‌دهد. اجرای ضربات نیمه قوی برای عهده این طبل است.

    • تام تام: سه تام تام مجموعه طبل‌های ساز درام را کامل می‌کند. دو تام تام به طبل بزرگ وصل شده و یک تام تام دیگر به کمک پایه روی زمین قرار دارد.

    آموزش نواختن درام

    آموزش درام باید توسط استادی مجرب و حرفه‌ای انجام شود. آکادمی موسیقی هنر فارابی با اساتیدی خوب می‌تواند بهترین انتخاب برای یادگیری ساز درامز باشد. در یادگیری این ساز، تمرین و پشتکار را فراموش نکنید، زیرا در زمان یادگیری شما تأثیری مهم دارد.

    قیمت ساز درام

    هزینه آموزش درام

    هزینه کلاس‌های یادگیری درام کاملاً متغیر است. بسته به زمان کلاس، تعداد جلسات، آموزشگاه مورد نظر و استاد مربوطه، تغییر می‌کند. همچنین، این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

    کلاس‌های آموزش درامز نیز در آکادمی موسیقی هنر فارابی به صورت آنلاین هم برگزار می‌شود و نسبت به کلاس‌های حضوری هزینه کمتری دارد.

    در آخر

    آموزش درام در آکادمی موسیقی هنر فارابی برای خانم‌ها، آقایان و کودکان صورت می‌گیرد. تربیت هنرجویان در این آکادمی به شیوه‌ای است که در آینده به یک ارکستر حرفه‌ای بپیوندند.

    سوالات متداول آموزش درام

    چگونه یادگیری ساز درام را شروع کنیم؟

    برای شروع یادگیری ساز درام، قدم اول اطمینان از علاقه هنرجو نسبت به ساز است. بهتر است قبل از شروع، یک مشاوره با استاد ساز درام مورد نظر خود داشته باشید. در این جلسه با ساز آشنا شده و نحوه نواختن آن را ببینید…

    روش های تدریس ساز درام چیست؟

    برای شروع یادگیری ساز درام، قدم اول اطمینان از علاقه هنرجو نسبت به ساز است. بهتر است قبل از شروع، یک مشاوره با استاد ساز درام مورد نظر خود داشته باشید. در این جلسه با ساز آشنا شده و نحوه نواختن آن را ببینید…

    یادگیری ساز درام چقدر طول می کشد؟

    مدت زمان یادگیری یک ساز بستگی به تمرینات مستمر، پشتکار و علاقه هنرجو دارد. ولی به طور متوسط، یادگیری ساز درامز به مدت ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد. بعد از این مدت معمولاً هنرجو یک تسلط نسبی روی ساز پیدا کرده است…