هر نوازنده‌ای که می‌خواهد نواختن پیانو را بیاموزد باید در ابتدا کیبورد خریداری کند، چرا که کیبوردها صدا و احساس یک پیانو آکوستیک را بدون اندازه دست و پا گیر و هزینه بالا برایتان شبیه سازی می‌کنند و گزینه خوبی برای نوازنده‌های مبتدی محسوب می‌شوند.

بهترین کیبورد‌ها برای نوازنده‌های مبتدی پیانو، باید قابل حمل بوده و دارای ویژگی‌های مفیدی مانند مترونوم و بلندگوهای داخلی باشند. اگر به دنبال یک کیبورد مناسب هستید تا آموزش پیانو را با آن شروع کنید، در این مقاله با لیست قیمت کیبورد پیانو همراه ما باشید.

فراموش نکنید که تمامی کیبورد‌های معرفی شده در این مقاله در فروشگاه هنر فارابی موجود هستند و می‌توانید به صورت حضوری و یا آنلاین کیبورد پیانو‌های مد نظرتان را خریداری کنید.

در ادامه خواهیم خواند :
لیست قیمت انواع کیبورد پیانو

لیست قیمت انواع کیبورد پیانو

كيبورد يا كيبورد الكتريك نام سازي است كه براي نواختن نت‌هاي مختلف موسيقي داراي چندين كليد، دكمه يا اهرم است. نوع حرفه‌اي کیبورد امكانات زيادي دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به پيانو الكتريكي، ارگ الكتريكي، سينتيسايزر و ملودي‌هاي‌ ضبط شده اشاره كرد.

صفحه‌ كليد در سازهاي كلاويه‌اي موسيقي به شستي‌ها و اهرم‎هايي گفته مي‌شود كه به ترتيب ويژه‌اي كنار هم قرار دارند و با فشردن آن‌ها صدايي با بسامد مشخص توليد مي‌شود. كيبورد پیانو سازي الكترونيك و كلاويه‌اي است. در ادامه این قسمت به لیست قیمت انواع کیبورد پیانو می‌پردازیم.

کیبوردهای کلاویه سنگین

کیبوردها دارای ۲ نوع وزن برای کلاویه‌های اصلی هستند که به وزنه دار و بدون وزنه شناخته می‌شوند و هر دو نوع آن‌ها برای پیانیست‌های مبتدی خوب عمل می‌کند. کیبوردهای وزنه دار، برای پیانیست‌های تازه کاری که مایل به نواختن پیانو آکوستیک هستند، توصیه می‌شود، چرا که این دسته از کیبوردها لمس و احساس یک پیانو آکوستیک را تداعی می‌کنند و به افراد مبتدی کمک می‌کند تا تکنیک نوازندگی مناسب را برای سازهای کلاویه‌ای بسازند.

کیبورد دیجیتال Yamaha P-45 برای افراد مبتدی که به تازگی آموختن پیانو را شروع کرده‌اند و به وسیله‌ای برای تمرین نیاز دارند، گزینه مناسبی است. این کیبورد پیانو دارای ۸۸ کلید استاندارد درجه چکشی است که وزن کلاویه یک پیانو واقعی را شبیه سازی می‌کند. این کیبورد دارای بلندگوهای داخلی هم هست که برای اجرا یا تمرین با صدای بلند کمک کننده هستند. قیمت کیبورد پیانو Yamaha P-45، در حال حاضر در حدود ۲۵ میلیون است. شما می‌توانید این کیبورد جذاب را که از برند مشهور یاماها است، از فروشگاه هنر فارابی خریداری کنید.

یکی دیگر از کیبوردهای کلاویه سنگین، کیبورد پیانو یاماها P-125 است که ارتقاء یافته کیبورد دیجیتال Yamaha P-45 بوده و شامل ویژگی‌های بیشتر و صداهای اضافی مانند پیانوها و ارگ‌های برقی است. این کیبورد دارای پاسخ لمسی قابل تنظیم است و به نوازنده این امکان را می‌دهد تا سرعت پاسخ کلیدها را به دلخواه خود تغییر دهد. همچنین این کیبورد پیانو دارای مترونوم داخلی برای بهبود ریتم و زمان بندی نیز هست.

از دیگر قابلیت‌های یاماها P-125، می‌توان به حالت ضبط برای پخش و گوش دادن به اجراهای خود و گزینه‌ای برای تغذیه باتری برای اجرا در حال حرکت نیز اشاره کرد. قیمت ارگ یاماها P-125 در حدود ۲۹ میلیون است.

کیبوردهایی با کلاویه سبک

کیبوردهای بدون وزن که به کیبوردهایی با کلاویه سبک معروف هستند، برای پیانیست‌های مبتدی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند. کلاویه‌های این دسته از کیبوردها از نظر مقاومت کلیدی وزن کمی دارند. این نوع از کیبورد پیانوها اغلب بسیار سبک تر هستند و حمل آن‌ها کار ساده‌ای است. پاسخ نرم تر کیبوردهایی با کلاویه‌ سبک به شما این امکان را می‌دهد تا حتی هنگام اجرا با هدفون، تمرین آرام تری داشته باشید.

یاماها PSS-F30 دارای ۳۷ کلید مینی با پاسخ لمسی است و حمل آن بسیار کار ساده‌ای است. این کیبورد برای آشنایی کودکان با موسیقی و پیانو مناسب است. این نوع کیبورد مجهز به مترونوم داخلی برای کمک به آموزش زمان و ریتم از ۱۱ تا ۲۸۰ ضربه در دقیقه است. قابلیت Smart Chord به نوازنده این امکان را می‌دهد تا کلید آهنگ را برای پخش آکورد با لمس یک کلید انتخاب کند.

سایر کیبوردهای کلاویه سبک یاماها، مانند ۶۱ کلیدی Piaggero NP-12 و نسخه ۷۶ کلیدی NP-32 با بسیاری از برنامه‌های iOS مانند Piano Diary سازگار هستند که می‌توانید اجراهای خود را ضبط و بایگانی کرده و در نهایت به اشتراک بگذارید.

قیمت کیبورد پیانو یاماها Piaggero NP-12 در حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و کیبورد یاماها مدل NP-32 نیز با قیمت ۱۵ میلیون تومان در حال حاضر به فروش می‌رسد.

ارزان ترین کیبورد پیانو

ارزان ترین کیبورد پیانو

اگر به دنبال یک کیبورد پیانو با قیمتی ارزان و معقول هستید که برای نوازنده‌های تازه کار و مبتدی مناسب باشد، در این قسمت از مقاله با ما همراه شوید.

کیبورد یاماها مدل PSR-E363

دلایل زیادی وجود دارد تا کیبورد یاماها مدل PSR-E363 را در دسته کیبورد پیانوهای مخصوص به تازه ‌کاران قرار دهیم. این کیبورد نیمه‌ حرفه‌ای و قابل ‌حمل دارای بیش از ۵۰۰ صدای پیش‌فرض است. این کیبورد با ۶۱ کلاویه‌ Sensitive Touch انگشتان نوازنده را به ‌راحتی به‌ حرکت در می‌آورد.

کیبورد PSR-E363 را می‌توان به کامپیوتر و موبایل وصل کرد. وجود USB این امکان را به فرد می‌دهد تا از طریق یک کابل، صدای ساز را بر روی نرم ‌افزار ضبط کرده و از کامپیوتر پخش کند. با نواختن محکم‌تر کلاویه‌ها، صدای بلندتری از این کیبورد شنیده می‌شود و با نواختن آرام‌تر این ساز، صدای آن کمتر خواهد شد.

وقتی صحبت از کیبوردهای یاماها به میان می‌آید باید از ساز انتظار صدای باکیفیتی را داشته باشیم. حالتDuo Mode این کیبورد این امکان را به نوازنده می‌دهد تا نوازندگی ۲ نفره را نیز بتوانند تجربه کنند.

در پایان باید گفت که اگر می‌خواهید در شروع یادگیری تجربه‌ای مثبت از کیبورد داشته باشید، پیانو PSR-E363 گزینه مناسبی است و می‌توانید این ساز را از فروشگاه هنر فارابی به راحتی خریداری کنید. قیمت کیبورد پیانو یاماها مدل PSR-E363، بین ۴ تا ۵ میلیون است.

مینی کیبورد کاسیو مدل SA-76

کیبورد کاسیو مدل SA-76 ابزاری عالی و مناسب برای برای نواختن اولین نت‌ها برای کودکان است. البته کودکان را نمی‌توان تنها مخاطب این ساز دانست. این کیبورد با کیفیت صدای خوب و قابلیت اتصال به آمپلی‌فایر، توانایی استفاده در محیط‌های استودیویی و کنسرتی را نیز دارد.

این کیبورد پیانو دارای ۲ بلندگوی بزرگ ۸ سانتی ‌‌متری و جک خروجی هدفون تضمینی برای ارائه‌ بهتر صدای خروجی است. همچنین منبع صوتی تقویت ‌شده با سیستم LSI که در پیانوهای دیجیتال به کار گرفته می‌شود و امکان اجرای هم‌‌ زمان ۸ نت را به نوازنده می‌دهد، همگی برای ارتقای کیفیت صدای این کیبورد به کار رفته‌‌اند.

این محصول دارای نمایشگر دورنگ LCD است که در آن صدا، ریتم، شماره‌ آهنگ، مترونوم، سرعت و نتی که نواخته می‌‌شود، نشان داده می‌شود. در این کیبورد برای جا به ‌جایی آسان نوع صدا بین پیانو و ارگ، کلیدی بزرگ و در دسترس روی ساز قرار داده شده است. این ساز دارای ۴۴ کلید کوچک، ۱۰۰ صدای متفاوت در کنار ۵ کلید پرکاشن و ۵۰ ریتم است.

در مجموع امکانات کیبورد پیانو کاسیو SA-76، اندازه‌ آن و قابلیت اتصال به آمپلی فایر، آن ‌را به کیبوردی مناسب برای کودکان، مبتدیان و سازی دردسترس و قابل‌حمل برای نوازندگان حرفه‌‌ای تبدیل کرده است. قیمت این کیبورد پیانو یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

کیبوردهایی با کلاویه سبک

نتیجه گیری

کیبورد پیانو‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت‌های مخصوص به خود هستند.

شما باید بسته به مهارت خود و بودجه‌ای که در نظر دارید، پیانوی مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس برای خریداری آن به یک فروشگاه معتبر بروید.

قیمت کیبورد پیانو، مقدار مشخصی نیست و بر اساس ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که هر کدام دارند، قیمت آن‌ها نیز متغیر است.

سوالات متداول قیمت کیبورد پیانو

کیبورد دیجیتال Yamaha P-45 برای افراد مبتدی که به تازگی آموختن پیانو را شروع کرده‌اند و به وسیله‌ای برای تمرین نیاز دارند، گزینه مناسبی است. قیمت کیبورد پیانو Yamaha P-45، در حال حاضر در حدود ۲۵ میلیون است.

در مجموع امکانات کیبورد پیانو کاسیو SA-76، اندازه‌ آن و قابلیت اتصال به آمپلی فایر، آن ‌را به کیبوردی مناسب برای کودکان، مبتدیان و سازی دردسترس و قابل‌حمل برای نوازندگان حرفه‌‌ای تبدیل کرده است. قیمت این کیبورد پیانو یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *