پیانو به دو دسته کلی آکوستیک و دیجیتال تقسیم می‌شود که با توجه به نوع آن قیمت پیانو تغییر می‌کند. البته قیمت پیانو بر اساس مدل، برند، امکانات و ویژگی‌های مختلف متغیر است و اغلب پیانوهای آکوستیک گران قیمت تر از پیانو‌های دیجیتال هستند.

خرید پیانو دیجیتال مناسب افرادی است که به دنبال تمرین، قطعه نوازی، ضبط، استفاده از افکت‌های مختلف، استفاده از میکس و مستر به منظور افزایش جلوه‌های نوازندگی و… هستند. ارزش و قیمت پیانوهای دیجیتال بر اساس توانایی و سطح نوازندگی فرد متغیر است.

هر چه نوازنده حرفه‌ای تر باشد و به دنبال گزینه‌های اجرایی، کیفیت کلاویه بهتر و… باشد، پیانو دیجیتالی که مناسب و مد نظر او است قیمت بالاتری خواهد داشت.

اگر برای خرید پیانو دیجیتال به دنبال یک راهنمای کامل هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

در ادامه خواهیم خواند :
لیست قیمت انواع پیانو دیجیتال

لیست قیمت انواع پیانو دیجیتال

یکی از فاکتور‌هایی که تاثیر به سزایی در قیمت پیانو دیجیتال دارد، برند آن است. امروزه برند‌های مختلفی مانند یاماها، کرگ، کورزویل، مدلی، رولند، دایناتون، سوزوکی، کاسیو، هیوندای، برگمولر، دکسیبل، رو وی، آرتسیا، ‌ام آئودیو، جیوا و رینگ وی در بازار موجود هستند. تمامی این برندها در دنیا معروف بوده و طرفداران مخصوص به خود را دارند. در ادامه به معرفی ۴ برند مشهور و برتر پیانو دیجیتال در جهان می‌پردازیم.

یاماها

پیانو یاماها از جمله اولین پیانوهای دیجیتالی است که در دنیا تولید شده و سپس وارد ایران گردید. به همین دلیل پیانوهای دیجیتال یاماها محبوبیت زیادی بین خریداران و علاقه مندان به پیانو دارند. برند یاماها سری‌ها و مدل‌های مختلفی را دارا است که هر کدام از آن‌ها قابلیت هات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. پیانوهای سری P یاماها در کشور چین مونتاژ و به بازار عرضه می‌شوند.

پیانوهای سری YDP و CLP یاماها مونتاژ کشور اندونزی هستند و سپس وارد ایران می‌شوند. پیانوهای سری CVP یاماها مونتاژ کشور اندونزی بوده و همچنین اورینتال هستند. از نظر کیفیت به ترتیب پیانو‌های دیجیتال سری CVP وCSP و CLP و YDP و در نهایت سری P در اولویت قرار دارند.

از نظر قیمت، این پیانو‌های دیجیتال در مقایسه با پیانوهای مشابه که از نظر کیفیت در سطح یکسانی هستند، به دلیل دارا بودن محبوبیت و شهرت برند یاماها در ایران با قیمت بالاتری به فرو می‌رسند. در نتیجه اگر بودجه کافی برای خرید پیانو دیجیتال دارید و به دنبال یک برند معتبر و مشهور هستید، پیانوهای دیجیتال یاماها گزینه مناسبی هستند.

لازم به ذکر است که پیانوهای دیجیتال یاماها از نظر میکس فیلترینگ دارای کیفیت متوسط بوده و خروجی صدای آن‌ها با توجه به اینکه پولی فونی بالایی دارند به نسبت پایین است.

کرگ

بیشتر اهالی موسیقی کرگ را با کیبورد‌های آن می‌شناسند و با توجه به اینکه کرگ از برندهای مشهور و قدیمی است، توجه اغلب خریداران را به خود جلب کرده است. پیانوهای دیجیتال برند کرگ سری‌های مختلفی دارند که می‌توان به سری هایB، SP، LP، C و G اشاره کرد.

پیانوهای دیجیتال کرگ ساخت دو کشور چین و ژاپن هستند و از جمله پیانوهای ساخت ژاپن آن می‌توان به LP380، C1AIR، G1AIR و پیانو GrandStage اشاره کرد. هر کدام از پیانو‌های پیجیتال ساخته شده توسط این برند، قابلیت‌ها مخصوص به خود را دارند و شما در هنگام خرید پیانو دیجیتال کرگ باید بر اساس ویژگی‌هایی که مورد نیازتان است، انتخاب خود را انجام دهید.

از مزایای پیانوهای دیجیتال برند کرگ به قیمت مناسب آن‌ها نسبت به سایر برندهای هم رده خود، میتوان اشاره کرد. به همین خاطر پیانو‌های پیجیتال این برند برای افرادی که بودجه کافی برای خرید ساز ندارند، مناسب است. همچنین می‌توانید با خرید پیانوهای پیجیتال استوک کرگ، هزینه کمتری برای خرید ساز بپردازید. برای خرید پیانو دیجیتال کرگ باید هزینه‌ای در حدود ۲۰ تا ۷۰ میلیون بپردازید.

جالب است بدانید که کلاویه‌های سنگین و RH3 برند کرگ مشهور هستند. اغلب کاربران پیانوهای دیجیتال کرگ از نظر صدایی و پولی فونی به این پیانو ایراداتی وارد می‌کنند و پولی فونی اکثر پیانوهای کرگ ۱۲۰ است.

کورزویل

کورزویل یک شرکت تخصصی در زمینه تولید سینتی سایزر و پیانو‌های دیجیتال است. این برند در زمینه تولید پیانوهای دیجیتال در سال‌های اخیر فعالیت خوب و گسترده‌ای داشته و مدل‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده است. کورزویل یک برند آمریکایی است که پیانوهای دیجیتال موجود در ایران مونتاژ کارخانه یانگ چانگ کره جنوبی هستند که تحت لیسانس کارخانه کورزویل وارد بازار ایران می‌شوند.

برند کورزویل سری‌های متعددی برای پیانوهای دیجیتال دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سری هایM، MP، CUP وKA اشاره کرد. در کلاویه اکثر مدل‌های پیانوهای دیجیتال کورزویل به دلیل استفاده از سرب وزن کلاویه‌های فرکانس‌های پایین سنگین تر از وزن کلاویه‌های فرکانس‌های بالا است. همین مورد نیز باعث شده است که سنگینی کلاویه‌های پیانوهای دیجیتال کورزویل بیش تر شبیه به پیانوهای آکوستیک باشد.

پیانوهای دیجیتال کورزویل نسبت به پیانوهای هم کیفیت خود قیمت مناسب تری دارند. به همین خاطر می‌توانید با قیمت معقولی، پیانوهای دیجیتال این برند را خریداری کنید.

یکی از ایراداتی که اغلب نوازندگان بر برخی مدل‌های پیانو کورزویل وارد می‌کنند، دیس سورت کردن صدای پیانو در ولوم بالا است. کلاویه‌های سری KA نیز به نسبت سری‌های هم رده خود از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. سری M و MP از سری‌های محبوب و پرفروش پیانوهای دیجیتال این برند هستند.

مدلی

مدلی یکی از شرکت‌های مشهور در تولید پیانوهای دیجیتال در دنیا است که چندین برند مختلف از جمله پیانوهای دیجیتال بلیتز در کارخانه مدلی ساخت و مونتاژ می‌شوند. پیانوهای دیجیتال مدلی اصالتا ایتالیایی هستند که بخشی از آن‌ها تحت لیسانس ایتالیا و در چین مونتاژ می‌شوند که پیانوهای موجود در ایران از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند.

پیانوهای دیجیتال این برند از نظر پولی فونی و میکس فیلترینگ صدایی کیفیت خوبی هستند. کیفیت کلاویه‌های پیانوهای دیجیتال مدلی نزدیک به آکوستیک و در حد استاندارد‌های جهانی است.

این شرکت در کنار کیفیت بالای ساخت پیانو دیجیتال در اکثر مدل‌های خود پیانوها را مجهز به انواع ریتم و سمپل‌های متنوع کرده است. به شکلی که شما می‌توانید در کنار استفاده از پیانوهای دیجیتال مدلی از ریتم‌های خوب دستگاه نیز بهره مند شوید.

ارزان ترین پیانو دیجیتال

ارزان ترین پیانو دیجیتال

اگر به دنبال خرید پیانو دیجیتال ارزان قیمت هستید، پیانو‌های دیجیتال رولی ارزان ترین پیانوهای موجود در بازار هستند. شروع به یادگیری ساز پیانو همیشه هزینه بسیاری برای هنرجویان داشته است اما با سری پیانو‌های رولی این موضوع حل شده است و این وسیله می‌تواند انگیزه خوبی برای کودکان و نوجوانان برای یادگیری پیانو با هزینه‌ای اندک باشد .

طراحی ساده این مدل از پیانو‌های دیجیتال بدون شک اولین چیزی است که توجه هنرآموز را به خود جلب می‌کند. دکمه‌های این پیانو دیجیتال همگی در موقعیتی مناسب، به شکلی که با هر دو دست در حین نواختن قابل کنترل باشند، روی پانل آن جای گرفته است. در نتیجه شما می‌توانید به سادگی از کلید‌های این پیانو استفاده کنید .

کارکردن با این پیانو و نواختن با آن به هیچ نوع تنظیماتی اولیه‌ای نیاز ندارد. از ویژگی‌های طراحی این نوع از پیانوهای دیجیتال ارزان، وزن سبک و امکان جابجایی آن‌ها با یک دست است. برای خرید پیانوهای دیجیتال رولی در حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان باید هزینه کنید.

قیمت بهترین پیانو دیجیتال

به صورت مشخص نمی‌توان بهترین پیانو دیجیتال را معرفی کرد. چرا که بسته به نیاز شما و توقعاتی که از یک پیانو دیجیتال دارید، خوب یا بد بودن یک پیانو مشخص می‌شود. ممکن است پیانو دیجیتالی که از نظر شما مناسب است، از نظر نوازنده دیگری نامناسب باشد.

در ایران اغلب افراد پیانوهای دیجیتال برند یاماها را مناسب می‌دانند و قیمت پیانوهای این دیجیتال این برند نیز به نسبت برندهای دیگر موجود در بازار، بالاتر است.

قیمت بهترین پیانو دیجیتال

خرید پیانو دیجیتال در تهران

آموزشگاه موسیقی هنر فارابی با داشتن سال ها تجربه در رابطه با آموزش موسیقی به صورت حرفه ای و کشف استعداد در زمینه های مختلف موسیقی اعم از خوانندگی ، آهنگسازی و نوازندگی آماده ارائه خدمات آموزشی به هنرجویان عزیز می باشد. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند :

۰۲۱۲۲۹۲۰۸۸۸
۰۲۱۲۲۹۲۰۸۸۹
۰۹۳۳۵۶۰۶۰۶۶

برای اطلاع از سایر خدمات آموزشی و ارتباط با ما به آدرس اینترنتی www.honarefarabi.com مراجعه فرمایید.

همچنین برای دریافت خدمات حضوری می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید

آدرس: میرداماد،میدان محسنی، خیابان شاه نظری، پلاک ۳۱ (۲۰۰متر پایینتر از میدان محسنی بین کوچه نازآفرین و ابن سینا) طبقه سوم

نتیجه گیری

پیانوهای دیجیتال در حال حاضر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و قیمت آن‌ها نیز به نسبت پیانوهای آکوستیک کمتر است. برای خرید پیانو دیجیتال باید در ابتدا خواسته‌های خود از ساز و بودجه‌ای که دارید را مشخص کنید و سپس به دنبال گزینه‌ای مناسب باشید. در فروشگاه هنر فارابی می‌توانید پیانوهای دیجیتال انواع برندهای مشهور جهان را مشاهده و خریداری کنید.

سوالات متداول خرید پیانو دیجیتال

پیانو به دو دسته کلی آکوستیک و دیجیتال تقسیم می‌شود که با توجه به نوع آن قیمت پیانو تغییر می‌کند. البته قیمت پیانو بر اساس مدل، برند، امکانات و ویژگی‌های مختلف متغیر است و اغلب پیانوهای آکوستیک گران قیمت تر از پیانو‌های دیجیتال هستند.

 خرید پیانو دیجیتال مناسب افرادی است که به دنبال تمرین، قطعه نوازی، ضبط، استفاده از افکت‌های مختلف، استفاده از میکس و مستر به منظور افزایش جلوه‌های نوازندگی و… هستند.

یکی از فاکتور‌هایی که تاثیر به سزایی در قیمت پیانو دیجیتال دارد، برند آن است. امروزه برند‌های مختلفی مانند یاماها، کرگ، کورزویل، مدلی، رولند، دایناتون، سوزوکی، کاسیو، هیوندای، برگمولر، دکسیبل، رو وی، آرتسیا، ‌ام آئودیو، جیوا و رینگ وی در بازار موجود هستند. تمامی این برندها در دنیا معروف بوده و طرفداران مخصوص به خود را دارند.

10 دیدگاه. ثبت دیدگاه

به نظر من پیانو ساخت کشور ایتالیاست از مارکهای ایتالیایی مانند دکسیبل استفاده کنید چون صداها به آکوستیک بسیار نزدیکه وپولیفونی ۳۲۰داره وکمتر سازی چنین ویژگی رو داره

با سپاس از نظر شما

ممنون از سایت خوب شما

با سلام ممنون از نظر شما

با سلام و عرض خسته نباشید خواستم بدونم رنج قیمتی پیانو های دیجیتال شما به چه صورت است؟

سلام برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۳۳۵۶۰۶۰۶۶ تماس حاصل فرمایید

قبلا برای خرید ساز موسیقی برای یکی از دوستانم به هنرفارابی مراجعه کرده بودم واقعا تنوع محصولاتشون خیلی خوب بود مخصوصا پیانو ها

سلام ممنون از انتخاب شما

کیفیت محصولات از ویژگی های بارز هنرفارابی در فروش محصولات است

ممنون از نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *