سه تار یکی از بهترین و مطرح ترین سازهای مضرابی در موسیقی ایرانی و کلاس آموزش سه تار آموزشگاه موسیقی می باشد که همواره به جهت تولید صدایی زیبا و خاص، توانسته علاقه مندان بسیاری را در سراسر دنیا به سوی خود جذب نماید.
به گونه ای که امروزه سازندگان بسیاری در جهان، این ساز محبوب را می سازند.
به همین جهت ما در مقاله سعی داریم که با معرفی بهترین مارک سه تار علاقه مندان عزیز را در خرید سه تار راهنمایی و با بهترین سازنده سه تار و بهترین نوع سه تار آشنا نماییم.

انتخاب بهترین سه تار در آموزشگاه موسیقی

در پاسخ به این افراد باید گفت که اگر چه امروزه برندها و مارک های مختلفی در حال تولید این ساز و فروش سه تار در فروشگاه های موسیقی می باشد .
با این حال بهتر است در هنگام انتخاب بهترین و محبوب ترین نوع سه تار ضمن توجه و خرید بهترین برند سه تار به مشخصات و داشتن ویژگی های یک ساز خوب و کیفیت ساخت آن توجه نمایید.

چرا که امروزه خرید بهترین سه تار هیچی ربطی به برند و مارک سازنده ساز ندارد .
زیرا ممکن است یک برند تولیدی سه تار از همه مدل ساز با کیفیت های مختلف را بسازد و در این صورت نتوانید ساز مناسب و مرغوبی را خریداری نمایید.

با وجود اینکه توجه به برند و مارک سه تار نباید به یکی از اولویت های اصلی خریداران ساز قرار گیرد اما با این اوصاف در زیر چند نمونه از بهترین مارک سه تار که همواره ساز های تولدی آن ها توانسته مورد قبول بسیاری از افراد قرار گیرد را نام می بریم که این برندها شامل موارد زیر می باشد:

سه تار مفاخری

در حال حاضر سه تار مفاخری یکی از بهترین مارک سه تار در ایران می باشد که با تولید و ساخت سازی با کیفیت توانسته مورد توجه هنردوستان و علاقه مندان بسیاری در موسیقی ایران تبدیل شود به گونه ای که کمتر کسی را می توان دید که این ساز را نشناسد.

آیا در مورد ساخت ساز سه تار از گذشته تا امروز چیزی میدانید؟

سه تار عظیمی

استاد عظیمی از دیگر سازنده سه تار در ایران می باشد که به جهت تولید و ساخت ساز بصورت سنتی ، توانسته به یکی از بهترین مارک سه تار در بین نوازندگان تبدیل شود.
همچنین این ساز به جهت برخورداری از کیفیت بالا و تولید صدایی گوش نواز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

سه تار نظری

نظری نیز یکی دیگر از بهترین مارک سه تار می باشد که همواره سازی مرغوب، از بهترین فلز و چوب تولید می کند.

سه تار حیدری

از دیگر سازنده سه تار می توان به حیدری اشاره کرد که به جهت تولید سازی بی نظیر و با کیفیت، توانسته به بهترین مارک سه تار در ایران تبدیل شود.

سه تار بختیاری

بختیاری نیز از جمله سازندگان ساز سه تار می باشد که با تولید صدایی زیبا و برخورداری از چوب مرغوب توانسته به یکی از مطرح ترین نوع سه تار در بین نوازندگان تبدیل شود.

سه تار عزیزی

سه تار عزیزی نیز همواره به جهت داشتن ویژگی های مناسب و کیفیت بالا، به یکی از سازهای مناسب برای افرادی که قصد فراگیری اصولی این ساز را دارند، تبدیل شده و در حال حاضر نیز توانسته یکی از بهترین برند سه تار به شمار رود.

بهترین سازنده سه تار

از گذشته تا به امروزه سازندگان بسیاری در ایران این ساز سنتی را تولید و به فروش می رساندند.
که از قدیمی ترین و بهترین سازنده سه تار می توان موارد زیر را نام برد:

سه تار مرحوم یحیی
سه تار مرحوم حاج طاهر (طایر)
سه تار مرحوم اوستا فرج الله
سه تار مرحوم عشقی
سه تار مرحوم سید جلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *